ياس العلي للصحافة Yas AL_Ali Journalism

منتدى متخصص بالصحافة الحرة نشر وتعليق وتحليل للمقالات والأخبار والأحداث صحافة متخصصة وأرشيف لتاريخ الصحاقة بالعراق والعالم العربي وموقع مفتوح لكل من يود النشر والمساهمة رقم الأعتماد في نقابة الصحفيين العراقيين بغداد
 
الرئيسيةالرئيسية  اليوميةاليومية  س .و .جس .و .ج  بحـثبحـث  الأعضاءالأعضاء  المجموعاتالمجموعات  التسجيلالتسجيل  دخول  

شاطر | 
 

 ترامب اشترى يخت نبيلة خاشقجي!Trump bought a yacht Nabila Khashoggi! i!

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin


المساهمات : 335
تاريخ التسجيل : 15/10/2011
العمر : 57
الموقع : http://yasjournalist.yoo7.com/

مُساهمةموضوع: ترامب اشترى يخت نبيلة خاشقجي!Trump bought a yacht Nabila Khashoggi! i!   الجمعة يونيو 09, 2017 4:28 am

ترامب اشترى يخت نبيلة خاشقجي!Trump bought a yacht Nabila Khashoggi! i!

من هو الملياردير عدنان خاشقجي؟توفي يوم الثلاثاء 6 حزيران/يونيو الملياردير وتاجر السلاح السعودي المشهور عدنان خاشقجي عن 82 عاما في العاصمة البريطانية لندن. وقالت اسرته في بيان أصدرته إنه توفي في منزله أثناء تلقيه العلاج من مرض باركنسون. وهو الممول الرئيسي لحملة ترامب بالانتخابات و ممثل ال سود للتفاوض معه !و الامريكان اتهموا روسيا بينما المال السياسي من  هذا الملياردير السعودي ساعد ترامب في التغلب على منافسته هيلاري كلينتون !
سيرة حياة حافلة
ولد عدنان في مكة عام 1935 حيث كان والده محمد خاشقجي، من أصول تركية، الطبيب الخاص لمؤسس المملكة العربية السعودية إبن سعود الجد.
توفي يوم الثلاثاء 6 حزيران/يونيو الملياردير وتاجر السلاح السعودي المشهور عدنان خاشقجي عن 82 عاما في العاصمة البريطانية لندن. وقالت اسرته في بيان أصدرته إنه توفي في منزله أثناء تلقيه العلاج من مرض باركنسون.
سيرة حياة حافلة
ودرس عدنان في كلية فيكتوريا في الاسكندرية بمصر ، وبعدها انتقل إلى ولاية كاليفورنيا في الولايات المتحدة لإكمال دراسته وبعد سنة واحدة فقط دخل عالم الأعمال والتجارة ولم يعد للدراسة أبداً.

و عدنان خاشوقجي قدم لنظام المجرم صدام عبر اخيه غير الشقيق  المنسق استخباريا معه ايام كان رئيس مخابرات النظام ! نظرية التسليح المتعدد المصادر التنوع بالتسليح و بذلك أقنع النظام  في أستيراد السلاح من دول العالم ومن اوربا و امريكا و بريطانيا عبر السعودية و جائت الاسلحة من النمسا  وهي المدافع و لكي لا يتعرض النظام لاءبتزار  روسيا التي كانت تسيطر على تسليح العراق! و أحتمال تتوقف عن التجهيز تحت ضغوط و اغراءات  أيران أنذاك في ذلك الوقت 1 و حاول  نظام صدام التعاقد مع شركات أوربية  وشراء السلاح مباشر لكن سؤ الاختيار الوفود العراقية العسكرية و نموذج تلك  سافر وفد عسكري عراقي الى أيطاليا برئاسة ضابط من الاستخبارات العسكرية يدعى جسام الجبوري و عند وصولهم الى روما والخطاء كان ارسال المال مع الوفد التسديد نقدا بواسطة و حضور الملحق القنصل العسكري العراقي في ايطاليا و الطرف الاخر شركة اهلية خاصة و هنا هرب الضابط العراقي و مع المال و قدره 5 مليون $ و الى جهة مجهولة و ظهر في ما بعد ذلك انه أشترى أسهم في شركة المراعي  الزراعية و منتجات اللحوم و الالبان العالمية و أختفى في السعودية و ينشر الانترنيت  عودته بعد 2003م الى العراق و لديه فروع الشركة اعلاه في العراق  الان
كلمة او اسم خاشوق في اللغة التركية و الكردية هي ملعقة الطعام التي يتناول بها الانسان الطعام ياكل بها تمسك باليد !وفي عام 1990 دخل الى العراق أحد التجار الاتراك من عشيرة عدنان خاشوقجي  و تم ألقاء القبض عليه من قبل الجهات الامنية العراقية الخاصة ! و ربما كان في مهمة مماثلة لكن كانت لعبة أو خداع  و الاطراف هنا تخضع الى لعبة الاواني المستطرقة و صعود الماء فيها بالتساوي  يعني ذلك تسريب في المعلومات من داخل أعلى السلطات العراقية الى الخارج !و لا غرابة واذا ما علمنا أن رئيس الاستخبارات العسكرية  هرب في نفس السنة الى الخارج و من تولى بعده احد نوابه كذلك كرر حالة الحروب وكان نظام المجرم صدام في أنهيار من 1980 م !
تزوج خاشقجي الانجليزية ساندرا ديلي التي اعتنقت الاسلام وغيرت اسمها إلى ثريا وأنجب منها خمسة أبناء وبنات. انتهى هذا الزواج عام 1974 ودفع عدنان أكبر تسوية طلاق في التاريخ حينذاك وبلغت 875 مليون دولار.
وتزوج بعدها امرأة إيطالية في السابعة عشر من العمر وأنجب منها ابنه علي وآخر زوجة له كانت الايرانية شاهباري عزم زنكنة.
جمع خاشقجي ثروة كبيرة وأصبح من أغنى الشخصيات في العالم خلال سبعينات وثمانينات القرن الماضي نتيجة العمولات الهائلة التي تلقاها عن صفقات السلاح الكبيرة بين الدول الخليجية والشركات الامريكية والبريطانية وغيرها.
وجاء في بيان لعائلته: "إن عدنان خاشقجي جمع بين الريادة في مجال الأعمال التجارية والكرم الذي يشهد له به" وكان دائم الاخلاص لبلده السعودية وخدم مصالحها دائماً حسب البيان.
ومن أشهر صفقات السلاح التي توسط فيها خاشقجي كانت "اليمامة" وهي عبارة مبادلة السلاح بالنفط وكانت قيمتها 20 مليار دولار بين الحكومة السعودية وبريطانيا بعد منافسة شديدة مع فرنسا.وكان القذافي في الثمانينات من القرن الماضي تقدم الى خطوبة الاميرة نبيلة و طلب والدها عدنان خاشوقجي المهر منه صادرات ليبيا من النفط لمدة ع سنوات ! و لم ينجح و قال انا متزوج لكن شاهدت اميرة عربية تجوب وسط البحار و جنوب فرنسا في اليخت بلا رجل فارس عربي يتزوجها !نبيلة !
وأشارت التقديرات في ثمانينات القرن الماضي الى أن ثروته كانت تبلغ حوالي 40 مليار دولار.
عدنان خاشقجي وزوجته لمياء
وكان يجهز نظام صدام التكريتي المجرم بالاسلحة في الحرب العراقية _الايرانية و بواسطة الاخ غير الشقيق للمجرم صدام وهو برزان التكريتي و منها حسب ما نشر بمجلات عربية تصدر بباريس في الثمانينات انها مدفع 106 ملم و اسلحة اخرى ودوره في تاجير الطائرات التي تطير في ارتفاع عالي شاهق لا تصلها صواريخ مقاومة الطائرات سام ! في ضرب الجسور في احتلال الفاو المدينة العراقية جنوب البصرة و دخول الايرانيون اليها ! و كثيرة الصفقات !
وكان خاشقجي معروفا بولعه بالقمار وإقامة الحفلات الصاخبة الكبيرة ودعوة المشاهير من الرجال والنساء لهذه الحفلات التي كانت انهار الشمبانيا تسيل خلالها حسب وصف صحيفة نيويورك تايمز الامريكية التي نشرت سيرة حياته أمس.
وبمناسبة بلوغه الخمسين من العمر أقام حفلة في مزرعته الواقعة على الشاطىء في مارابيا باسبانيا ومساحتها 5 آلاف فدان، حضرها 400 شخص ووصفها أحد الحضور بأنها الاحتفال كانت الاكثر بذخا بعد الاحتفال الذي اقامه ملك فرنسا لويس الرابع عشر بمناسبة توليه العرش.
لم تخل حياة خاشقجي من المشاكل حيث واجه عدة دعاوي قانونية وفضائح من بينها فضيحة ايران-كونترا واتهامه من قبل القضاء الامريكي بغسيل الأموال لصالح زوجة ديكتاتور الفليبين السابق ايميلدا ماركوس.
وكان خاشقجي صاحب أكبر يخت في العالم في وقته وأطلق عليه اسم ابنته نبيلة وتم تمثيل بعض المشاهد لأحد أفلام "جيمس بوند" على اليخت.
ولدى مواجهة خاشقجي مصاعب مالية منح يخته لسلطان بروناي الذي باعه بدوره لاحقا للرئيس الأمريكي الحالي دونالد ترامب في ثمانينيات القرن الماضي بمبلغ 29 مليون دولار.
يذكر أن سميرة، شقيقة عدنان، تزوجت رجال الاعمال المصري محمد الفايد وهي والدة الراحل دودي الفايد، صديق الاميرة ديانا.
Who is billionaire Adnan Khashoggi
The billionaire Adnan Khashoggi, a 82-year-old billionaire in the British capital London, died on Tuesday (June 6th). His family said in a statement that he died at his home while receiving treatment for Parkinson's disease. He is the main financier of Trump's election campaign and the representative of the United Nations to negotiate with him, and the Americans accused Russia, while the political money from this Saudi billionaire helped Trump overcome his rival Hillary Clinton!
Biography of a bus
Adnan was born in Mecca in 1935, where his father, Muhammad Khashoggi, was of Turkish origin. He was the private physician of the founder of the Kingdom of Saudi Arabia, Ibn Saud al-Jad.
Saudi billionaire and renowned arms dealer Adnan Khashoggi, 82, died on Tuesday (June 6th) in London. His family said in a statement that he died at his home while receiving treatment for Parkinson's disease.
Biography of a bus
Adnan studied at Victoria College in Alexandria, Egypt, and then moved to California to complete his studies. After only one year, he entered the business world and never went back to study.
Khashoggi married English Sandra Dili, who converted to Islam and changed her name to Soraya and had five sons and daughters. This marriage ended in 1974 and Adnan Akbar paid the highest divorce rate in history at the time, amounting to $ 875 million.
He married a 17-year-old Italian woman and his son, Ali, and his last wife, the Iranian Shahbari Zacana, were married.
Khashoggi collected a fortune and became one of the richest figures in the world during the 1970s and 1980s as a result of the huge commissions he received from large arms deals between the Gulf states and American, British and other companies.
"Adnan Khashoggi has brought together the leadership in business and the generosity he has witnessed," he said in a statement. "He has always been loyal to his Saudi country and always served its interests," the statement said.
One of the most famous arms deals that Khashoggi brokered was "Yamamah," a $ 20 billion oil swap between the Saudi government and Britain after fierce competition with France.
In the 1980s it was estimated that his fortune was about $ 40 billion.
Adnan Khashoggi and his wife Lamia
Saddam Hussein's Tikriti regime was equipped with weapons in the Iran-Iraq war and by Saddam Hussein's half-brother Barzan al-Tikriti, according to an Arab magazine published in Paris in the 1980s. It is a 106-mm cannon and other weapons and its role in leasing planes flying at high altitudes. Reaches the anti-aircraft missiles SAM! In hitting the bridges in the occupation of Faw City of Iraq south of Basra and the entry of Iranians to it! And many deals!
Khashoggi was known for his gambling, loud partying, and celebrity calls by men and women for champagne-lit concerts, the New York Times reported on Thursday.
On the occasion of his 50th birthday, he held a party in his farm on the beach in Marabia, Spain, with an area of ​​5 thousand acres, attended by 400 people, described by one attendee as the most celebrated celebration after the celebration held by the King of France Louis XIV on the occasion of his ascension to the throne.
Khashoggi's life was not without problems, with several lawsuits and scandals, including the Iran-Contra scandal, and his indictment by the US judiciary of money laundering for the wife of former Philippines dictator Emelda Marcos.
Khashoggi was the biggest yacht in the world at the time and was named his daughter noble and some of the scenes of a James Bond film were represented on the yacht.
Gaddafi in the eighties of the last century to the engagement of Princess Nabila and asked her father Adnan Khashoggi dowry from Libya's oil exports for a period of years! And he did not succeed and said I am married but I saw an Arab princess roving the middle of the sea and the south of France in the yacht without a man Arab knight marry her!
And Adnan Khashoggi presented to the criminal regime Saddam through his half-brother coordinated intelligence with him days was head of intelligence system! The theory of multi-source armament The diversity of armaments, thus convincing the regime to import arms from the countries of the world and from Europe, America and Britain through Saudi Arabia and the weapons came from Austria, the defender, so that the regime would not be exposed to Russia, which was controlling the arming of Iraq! And the possibility of stopping the processing under the pressure and temptations of Iran at that time 1 And Saddam's regime tried to contract with European companies and the purchase of weapons directly but the choice of Iraqi military delegations and the model of that traveled an Iraqi military delegation to Italy headed by a military intelligence officer named Jassam al-Jubouri and When they arrived in Rome and mistakes were to send money with the delegation payment in cash by the presence of the consul attache of the Iraqi military in Italy and the other party private company and here the Iraqi officer fled with money and $ 5 million and to an unknown destination and appeared later He bought shares in Almarai Agriculture Company And the international dairy and dairy products and disappeared in Saudi Arabia and publishes the Internet after his return to Iraq after 2003 and has the company's branches above in Iraq now
In 1990, one of the Turkish merchants of the Adnan Khashoggi clan entered Iraq and was arrested by the Iraqi private security authorities. And perhaps it was on a similar mission, but it was a game or a trick and the parties here are subject to the game of pots and the rise of water in it evenly means that leaking information from inside the highest Iraqi authorities to the outside! It is not surprising and if we know that the head of military intelligence escaped in the same Sunnis abroad and who took over one of his deputies also repeated the state of war was the regime of the criminal Saddam in the collapse of 1980!
Faced with financial difficulties, Khashoggi gave his yacht to Sultan Brunei, who later sold him to US President Donald Trump in the 1980s for $ 29 million.
Samira, Adnan's sister, married Egyptian businessman Mohammed al-Fayed, the late mother of Dodi al-Fayed, a friend of Princess Diana.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://yasjournalist.yoo7.com
 
ترامب اشترى يخت نبيلة خاشقجي!Trump bought a yacht Nabila Khashoggi! i!
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
ياس العلي للصحافة Yas AL_Ali Journalism :: الفئة الأولى :: المنتدى الأول-
انتقل الى: